Vybaľovanie vecí po sťahovaní: Ako si ho uľahčiť a zorganizovať
Počuli ste už hororové príbehy o sťahovaní, ktoré akoby nemalo konca? Najčastejším dôvodom bolo množstvo nevybalených krabíc aj niekoľko týždňov po nasťahovaní do nového bytu a neporiadok, do ktorého upratovania sa nikomu nechce pustiť. Záverečná fáza sťahovania pozostávajúca z vybaľovania nasťahovaných vecí skrýva viacero nástrah. Poradíme vám, ako si vybaľovanie uľahčiť a doviesť tak sťahovanie do zdarného konca.
Hneď ako si všetko nasťahujete do nového priestoru, zostáva vám už iba to posledné – všetko pekne vybaliť. Sťahovanie bytov totiž nekončí len fyzickým premiestnením krabíc s vecami a presťahovaním nábytku, končí až vtedy, keď sú všetky veci na svojom novom mieste a vy nadobudnete ten euforický pocit z úspešného presťahovania. Asi vás neprekvapí, že samotné vybaľovanie si dokážete uľahčiť už v prvotnej fáze sťahovania, teda ak si premyslene a systematicky zbalíte svoje veci. Nepredbiehajme však a prejdime ku konkrétnym tipom.
Premyslený systém zvyšuje šancu na úspech
Bez ohľadu na to, či sťahujete byť alebo vás čaká sťahovanie kancelárií, základom pri balení je systematickosť. Následné vybaľovanie vecí si tak výrazne uľahčíte a urýchlite, stačí si len predstaviť ako sa v novom priestore zdĺhavo prehrabávate krabicami a v kopách so všetkým možným hľadáte to, čo práve potrebujete. Je teda zrejmé, že nejaký systém by vaše balenie malo určite mať.
Najčastejšie sú dva spôsoby – balenie vecí, ktoré spolu súvisia (oblečenie s oblečením, elektroniku s elektronikou), alebo balenie vecí podľa miestností. Jednoducho, všetko čo patrí povedzme do spálne zbalíte spolu a krabicu tak aj označíte.
Máte veci kam uložiť?
Ešte skôr ako vybalíte prvú krabicu po nasťahovaní, porozhliadnite sa vôkol seba a zistite, aké sú vaše priestorové možnosti. Máte vôbec veci kam uložiť? Odporúčame preto dať krabice aspoň na chvíľu bokom, s tým že najskôr začnete s montážou a rozmiestňovaním nábytku.
Vybaľujte postupne
Rovnako ako odporúčame postupné balenie, tak môžeme odporučiť aj postupné vybaľovanie. Prioritu budú mať samozrejme veci každodennej potreby, ktoré by ste aj mali mať pobalené zvlášť. Následne sa zamerajte na jednotlivé miestnosti. Dajte si za cieľ, že za deň vybalíte a rozmiestnite všetko v rámci jednej izby. Nevybaľujte impulzívne, keď práve načerpáte energiu po nasťahovaní. Vo všeobecnosti platí, že by ste nemali vybaľovať všetko naraz, najmä ak máte viac vecí a celý proces v priebehu dňa nedokončíte.
Nechajte si pomôcť ostatnými
Vybaľovanie si často vyžaduje viacero rúk a je vhodné, keď každý člen domácnosti prispeje svojou troškou. Ak nejde práve o tie najosobnejšie veci, môže byť vybaľovanie zaujímavou príležitosťou, ako zapojiť kamarátov, najmä ak si pri ňom zaspomínate na staré časy a pripravíte pohostenie spojené s „kamarátskou kolaudáciou“. Opäť ale platí, že aj kolektívne vybaľovanie musí mať určitý systém, aby sa nezmenil na neriadený chaos. Rozdeľte úlohy, jedna skupina účastníkov bude veci vybaľovať a kontrolovať, druhá zas čistiť a ukladať na miesto.
Myslite na vybaľovanie vopred a vyhnete sa problémom
Čo dodať na záver? Platí jednoduché pravidlo. Na finálnu fázu sťahovania myslite už pri balení vecí, systematicky si ich roztrieďte, zabaľte a nezabudnite ich označiť. Po presťahovaní si už len premyslite, v akom poradí začnete vybaľovať. Samozrejme prednosť budú mať veci, ktoré potrebujete na každodenné fungovanie. Pre každú miestnosť majte plán, čo budete vybaľovať priorite a čo naopak, môže počkať. Obavy hoďte za hlavu, zvládnete to a sťahovanie dovediete do zdarného konca!