Rozhodnutia o daniach po novom doručia v Prievidzi aj zamestnanci pošty

Mesto Prievidza pristupuje k modernizácii doručovania rozhodnutí o miestnych daniach a poplatkoch. Od polovice apríla 2025 budú výmery za komunálny odpad a následne aj výmery za daň z nehnuteľnosti a daň za psa doručované novým spôsobom.
Novinkou je zavedenie Centrálneho úradného doručovania (ďalej „CÚD“) pre 7000 vybraných zásielok, ktoré budú distribuované inak ako prostredníctvom mestských doručovateliek. Rozhodnutia o vyrubení miestnych daní a poplatkov tak budú doručovať zamestnanci Slovenskej pošty.
Prečo sa mení spôsob doručovania?
Hlavným dôvodom je zefektívnenie a zrýchlenie procesov. CÚD zabezpečí jednoznačné potvrdenie o doručení dokumentu oprávnenej osobe, čo zamedzí akýmkoľvek pochybnostiam. Tento spôsob doručovania už bežne funguje v iných mestách, napríklad v Trenčíne, kde sa všetky zásielky doručujú len týmto spôsobom.
Ako to bude fungovať?
Doručovanie prostredníctvom CÚD plánuje mesto realizovať od 14. apríla do 31. mája 2025. Ak adresát nebude zastihnutý doma, dostane do poštovej schránky tzv. „žltý lístok“ a bude si môcť zásielku vyzdvihnúť na pošte.
Dotknuté ulice
Medzi lokality, kde bude doručovanie prebiehať formou CÚD, patria ulice: Átriová ul., Ul. A. Bednára, Ul. A. Mišúta, Ul. E. M. Šoltésovej, Ul. I. Krasku, Ul. J. Bendíka, Ul. J. Červeňa, Ul. J. Fándlyho, Ul. J. Francisciho, Ul. J. G. Tajovského, Ul. J. Kollára, UL. J. Matúšku, Ul. J. Okáľa, Ul. T. Milkina, Ul. Ľ. Ondrejova, Májová ul., Ul. P. Dobšinského, Ul. R. Jašíka, Rad L. N. Tolstého, Tenisová ul., Ul. Š. Závodníka, Ul. za depom, Cesta pod Banskou, Cesta pod skalkou, Ciglianska cesta, Zariadenie pre seniorov na Ul. J. Okáľa, Ul. J. Falešníka, Nábrežná ul., Hornonitrianska ul., Hašičská ul., Hviezdoslavova ul., Košovská cesta od č. 11, Lehotská ul., Priemyselná ul., Sebedražská cesta, Severná ulica (JRD dozadu), Slobodárne - Trhová ul. a Ul. J. Pauleho, Ul. J. Čvíkotu, Ulica na kamenici, Ul. Š. Králika, Veľká Lehôtka, Vápenická ul., fyzické osoby bez trvalého a prechodného pobytu v meste Prievidza.
Elektronické doručovanie ako budúcnosť
Mesto Prievidza apeluje na obyvateľov, aby si aktivovali elektronické schránky na doručovanie dokumentov. Tento spôsob komunikácie prináša mnohé výhody:
- dokumenty zo štátnej správy a samosprávy či školských zariadení dostanete okamžite a elektronicky,
- rozhodnutia si môžete prevziať kedykoľvek na svojom počítači,
- skráti sa doba doručovania,
- obratom sa môžete odvolať alebo urobiť úhradu, rýchlejšie nastane právoplatnosť, prípadne vykonateľnosť rozhodnutia,
- umožní sa rýchlejšia úhrada poplatkov,
- možnosť elektronickej komunikácie s úradmi bez potreby osobnej návštevy.
Pre viac informácií o aktivácii elektronickej schránky na doručovanie navštívte Ústredný portál verejnej správy sídliaci na webovom sídle www.slovensko.sk.