Rekonštrukcia panelovej cesty (tankodrom, panelka) sa predĺži o 2,5 roka a bude stáť takmer na dvojnásobok

5.9.2024
Rekonštrukcia panelovej cesty (tankodrom, panelka) sa predĺži o 2,5 roka a bude stáť takmer na dvojnásobok

Rekonštrukcia starej panelovej cesty pri Trenčíne zdražie takmer na dvojnásobok. Môže za to najmä búranie mostov, s ktorým sa pôvodne nepočítalo.  Predĺži to aj lehotu výstavby, práce môžu byť hotové o dva a pol roka.

Cena pôvodného kontraktu sa zvýši z 13,8 milióna eur na 25,6 milióna eur. Vyplýva z posledného záznamu, ktorý Slovenská správa ciest uverejnila vo vestníku verejného obstarávania.

Dalo sa to čakať. Už dávnejšie sa ukázalo, že miestne mosty ponad Váh  a Biskupický kanál bude treba namiesto rekonštrukcie zbúrať a postaviť  nanovo. Slovenská správa ciest vtedy Denník E informovala, že práce na  rekonštrukcii úseku Chocholná – Mníchova Lehota v dôsledku toho môžu  trvať asi do prelomu rokov 2026 a 2027, hoci pôvodne mali byť hotové  ešte minulý rok.

Posledný záznam vo vestníku verejného obstarávania najnovšie ukazuje  aj to, koľko môže táto zmena stáť. Búracie práce na mostoch uvádzajú  cestári ako jednu z príčin pre zdraženie o ďalších 8,6 milióna eur.

Predchádzajúce dodatky, ktoré navýšili cenu o približne 3 milióny eur, sa týkali napríklad nárastu cien pre infláciu a vojnu.

Pre mnohých motoristov je dodatočné búranie mostov dôležité preto, že  po odstavení tohto mimoriadne vyťaženého úseku majú k dispozícii dlhšie  a menej komfortné obchádzky – buď cez Trenčín, kde bývajú kolóny pri  nákupnom centre Laugaricio, alebo po regionálnej ceste cez Beckov. Týka  sa to napríklad áut, ktoré schádzajú z diaľnice D1 do obcí južne od  Trenčína a do Prievidze a ďalších miest a obcí na hornej Nitre.

Šoféri túto cestu prezývali „tankodróm“, keďže starý betónový povrch  bol mimoriadne hlučný. Jej prerábku objednali v roku 2022 od konzorcia  spoločností SMS a Viakorp. Pred tendrom predpokladali, že hodnota  zákazky bude do 21 miliónov eur.

Ďalšie správy